Näst sista dagen på praktiken. ( )
Hem Om mig Kontakt

Näst sista dagen på praktiken.

Idag var det näst sista dagen på praktiken. Jag känner mig som en i gänget nu faktiskt. Har aldrig känt mig som en praktikant faktiskt. Personalen har varit så himla trevlig mot mig från början till slut. Synd ändå att jag måste sluta, även om jag längtar tillbaka till skolbänken & klasskamraterna. Har ju inte träffat dom på en månad?! Eller jo, en har jag ju träffat på busstationen, men vi sprang bara på varandra. Och en annan har ju haft sin praktik i samma hus som jag, fast på en annan avdelning. Men det är inte samma sak...
 
Jag har varit med om en läskig sak & en ganska jobbig sak för mig idag. Jag var med vid en såromläggning. Då menar jag inte en liten. Mer tänker jag inte skriva. Det är i alla fall modigt av mig att ha varit med om det & att jag inte svimmat. Jag är glad!
 
Sedan så har jag fått tvättat nedre hygien mer idag & det har även blivit att jag har gjort det automatiskt. Kan ni tänka er? I början när jag tänkte om att torka någon i rumpan så vägrade jag. Men nu gör jag det självmant. Jag ser det som normalt. Det är ju liksom mitt jobb. Tänk vad jag lär mig nu inför att jag ska ska skaffa egna barn, haha.
 
Imorgon är det som sagt då sista dagen. Synd, men så är det. Jag kom dit tomhänt & går därifrån med händerna fulla av kunskap. Jag ska ta med mig denna kunskapen vidare & aldrig släppa den. För det jag har lärt mig är guld värt. Jag trodde aldrig att jag skulle klara en månad på ett ålderdomshem med dementa, men det gjorde jag. Och jag blev felplacerad av skolan, men jag fixade det & stortrivdes.
 
Förlåt för bilden, men får ej ta bilder på praktiken.
  • 2012-10-11
  • kl.16:30:00
  • Kategori: Skolan


  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg