Förkyld idag :( ( )
Hem Om mig Kontakt

Förkyld idag :(

Idag vaknade jag & var förkyld. Kände av symtomen redan igår, men det hade brutit ut totalt imorse. Jag hade ont i halsen, var snorig & var hängig. Ganska normalt vid en förkylning? Och jag som inte är en tedrickare gick ut till köket & gjorde i ordning te. Tänkte att det kunde kanske hjälpa nu när jag inte hade några halstabletter hemma. Har ju en hel del sorter att välja på & det står beskrivningar på. Fanns en kinesisk sort som skulle vara bra för immunförsvaret, så den valde jag. Men nej, drack inte mycket (som vanligt). Fick i mig lite, resten hällde jag ut. Te smakar verkligen inte gott & det ser ut som kattpiss.
 
Nu sitter jag i soffan framför teven & snorar. Antingen så är jag täppt i näsan eller så rinner det. Inte kul... Är inne på att gå till affären & köpa halstabletter, men samtidigt så orkar jag inte. Känns som om det inte kommer hjälpa ändå. Kanske för stunden, men inte på heltid. Får ta en Alvedon som är febernedsättande så kanske jag blir piggare. Ja, det är förkylningstider nu & jag har dåligt immunförsvar. Sedan så har jag mykoplasma fortfarande... Men fan, jag lever så ska egentligen inte klaga. Snoret kan jag torka bort & febern kan jag dämpa. I'm a man!
 


  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg