Slutuppgiften är INSKICKAD! ( )
Hem Om mig Kontakt

Slutuppgiften är INSKICKAD!

Då var slutuppgiften klar & inskickad. Jag känner mig lugn nu att det är klart. Fan gjorde det så fort, men ändå känns det bra. Kanske har skrivit lite för kort, men samtidigt så kunde jag inte skriva mer. Jag får hoppas att det räcker, för det skulle bara se konstigt ut om jag hade skrivit mer.
 
Uppgiften gick ut på att vi skulle göra en aktivitet med en person som lider av någon sorts funktionsnedsättning. Vi skulle skriva en planering, hur vi genomförde den & hur det gick. Sedan ha ett mål med aktiviteten. Jag skrev om en kille som har diagnosen Downs Syndrom, måttligt utvecklingsstörd. Jag planerade ett biobesök för honom.
 
Så nu är kursen Specialpedagogik 1 slut. Känns väldigt skönt faktiskt. Har varit en mycket, mycket rörig kurs. Inte blivit mycket man lärt sig direkt. Men samtidigt så är det inte "mitt område" heller som jag ska jobba med. Nästa kurs börjar på måndag & heter Psykiatri 1. Jag är inte intresserad heller av den kursen då jag inte ska jobba inom psykvården. Men det är en kurs som alla måste gå & givetvis kan jag lära mig något nytt. All fakta är välkommen!
 
  • 2012-11-09
  • kl.14:00:00
  • Kategori: Skolan


  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg