Mitt lilla äventyr idag :) ( )
Hem Om mig Kontakt

Mitt lilla äventyr idag :)

Idag har jag varit på äventyr kan man säga. Var inte alls meningen, men har fixat en viktig sak idag. Började med "mitt äventyr" redan imorse innan skolan började. Jag sprang runt i stan (där jag tidigare inte har varit) & försökte hitta ett ställe. Men tyvärr utan resultat. Så jag fick gå till skolan, men det var inget intressant där då det var sista dagen i denna kursen. Tänkte då att lika bra att fortsätta resan mot mitt mål...
 
Jag ringde ett samtal &  beslöt mig sedan för att dra vidare till grannkommunen. Fick skjuts av Rakrutai till busstationen & sedan mötte Jacek upp mig där. Så tog vi bussen ihop till grannkommunen. Det var skönt att ha med sig sällskap, för det var stressigt. Men ändå så gick ju inte bussen snabbare för det. Fast tiden går ju snabbare om man har någon social människa vid sidan. Någon som häller ut mina tuggummin i väskan, haha. Tack ännu en gång Jacek.
 
När vi kom fram till destinationen så skulle jag fixa det jag skulle få gjort. Men nej, det gick inte. För det fanns inte! Kvinnan jag hade pratat tidigare med i telefon hade ljugit för mig. Suck. Typiskt. Men så tänkte jag "fan, jag ger inte upp!". Jacek tog bussen tillbaka hem igen & jag tog en annan buss till en annan kommun där Edvard väntade på mig. Jag vet att man aldrig ska ge upp saker, även om det är blodigt allvar. Fast det var det inte idag, men ändå.
 
Så i den nya kommunen hoppade jag av bussen ännu en gång. Men jag kunde inte fixa det jag skulle, för dom hade inte det där. Edvard stod med sin lastbil på busstationen & hämtade mig, haha. Så jag fick åka lastbil. Lite läskigt, men han körde väldigt bra. Vi var & fikade en sväng också. Satt & snackade om allt möjligt. Mycket trevligt. Sedan skjutsade han mig till ännu en stad (den sista). Ja, jag åkte säkert i alla fall. Väldigt snällt av honom att skjutsa mig!
 
När jag kom till den sista staden så fanns den saken jag skulle fixa. JIPPEY! Glädjetårar. Så nu har jag nått mitt mål. Och vilken känsla det är alltså. Ja, man blir så lycklig. Tack alla underbara personer som har ställt upp idag ♥
 
Här är brum brum i Danmark :D
  • 2012-11-08
  • kl.20:00:00
  • Kategori: Resor


  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg