Matlagningskurs med Rubi. ( )
Hem Om mig Kontakt

Matlagningskurs med Rubi.

Har precis lagat mat ihop med Rubi. Faktiskt så var det hans idé att vi skulle hjälpas åt?! Dels för att jag har ont i magen & dels för att han behöver lära sig. Och visst, han behöver lära sig. Att värma skitmat varje dag är inte nyttigt. Man tröttnar ganska fort också, vilket han har gjort nu efter ett år.
 
Vi lagade karréskivor & potatiskroketter. Det är inte svårt att tillaga, inte dyrt & inte speciellt onyttigt. Rubi har tidigare stekt kött & gjort pommes frites i ugnen, så han visste exakt hur detta skulle tillagas sa han. Men när jag började så var det inte alls som han hade gjort... Såklart alla gör på sitt sätt. Jag gör på mitt, han på sitt, mamma på sitt. Men jag förklarade hur jag gjorde på mitt sätt & då kom det fram att han inte riktigt kunde steka kött rätt, haha.
 
Resultatet på karréskivorna blev bra, eftersom jag gjorde dom i princip själva. Rubi vände dom bara när jag bad honom göra det. Potatiskroketterna blev brända för Rubi "glömde" dom i ugnen, hmm. Hur kan man göra det? Men dom gick att äta ändå.
 
  • 2012-11-27
  • kl.17:55:00
  • Kategori: Allmänt


  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg