Drick inte kaffe om du har ångest. ( )
Hem Om mig Kontakt

Drick inte kaffe om du har ångest.

Idag i skolan har läraren gått igenom mycket om ångest. Jag har ingen ångest längre, men tänkte ändå ta upp en sak här som jag reagerade på.
 
Många som har ångestsymtom idag dricker kaffe, starkt te, röker/snusar, dricker Red Bull osv. Jag har vänner som gör det & har svag ångest (som tur är). Men det finns människor i världen som har kraftigare symtom som tydligen gör allt detta även fast de har ångest. Inte bra, inte bra. Läraren berättade att dessa produkter gör ångesten starkare.
 
Då jag hade ångest så lät jag bli allting utom energidricka i princip. Visst, jag hällde inte i mig Red Bull-liknande dricka, men på fester drack jag någon gång. Givetvis ska man inte dämpa ångesten med alkohol heller som många gör. För övrigt så dricker jag inte kaffe, te eller röker/snusar så valet var ganska enkelt.
 
Alkohol är ingen bra tröst...
  • 2012-11-22
  • kl.12:00:00
  • Kategori: Skolan


  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg