Ystad fram & tillbaka :) ( )
Hem Om mig Kontakt

Ystad fram & tillbaka :)

Idag har jag varit i Ystad med Wozi & Sam. Vi lämnade av Wozi's pojkvän vid båten till Polen. Han har varit här i Sverige nu typ en vecka.

Vi åkte från Skara vid 12.30 & jag somnade typ direkt i baksätet. Jag & Sam hade med oss kuddar & täcke för att det skulle bli så bekvämt som möjligt för oss. Jag sov ända till Jönköping där jag vaknade av att något blixtrade till. Givetvis var det en fartkamera, haha. Wozi körde lite för fort igen; 110 km/h på en 80-sträcka. Inte bra! Fast hennes bil är registrerad på ett företag i Polen, så hon är lugn.

Blev att stanna i Jönköping på McDonalds. Satt där & tjockade oss. Sam försökte dejta tjejen i kassan, men utan resultat. Vem fan vill dejta IV-barn? Då kan Sam få något mycket bättre. I alla fall så gick resan ner till Ystad ganska fort från Jönköping. Alla var vakna & vi pratade om allt möjligt. Vi tävlade mot en annan PL-bil där en kille körde. Men Wozi vann över honom, haha yeah. Han blev rätt lack!

Wozi's pojkvän blev avsläppt vid båten & dom stod en stund ihop. Jag & Sam skrattade åt folk som skulle med båten. Vi gissade vad alla skulle göra i Polen. Det var allt från smuggling av alkohol till att sätta på horor. Sjuka tankar, jag vet!

Åkte direkt till Malmö där Wozi skulle hälsa på någon släkting. När hon var hos den personen så gick jag & Sam en promenad. Läskigt i Skåne, haha. Vi hörde skottlossning, såg nazister & en balkanboy som ville ha mysigt med mig. Ja, sådant händer väl bara i Skåne? Sjukt ställe för sjuka människor.

När vi var i Jönköping så ville Wozi inte köra längre. Hon var trött & nere. Så vi letade efter ett billigt vandrarhem eller motell. Men alla låg på över 500 kronor per person, vilket vi inte ville betala. Så jag & Sam sjöng roliga låtar hela vägen hem. Allt från stönande bröllopslåtar på polska till svenska låtar om fittor. Vi ÄR sjuka, we know!

image description
image description

  • 2012-05-09
  • kl.04:35:00
  • Kategori: Resor





  • Kommentera här
    Design og koding: Ina Anjuta

    Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg