Hästarna som var "mina" idag. ( )
Hem Om mig Kontakt

Hästarna som var "mina" idag.

Idag har det gått betydligt bättre på jobbet. Började med att göra i ordning Carrie, en otroligt fin skimmel. Gick ut i lilla paddocken & longerade henne. När hon var trött så gick jag in i ridhuset. Där motionerade jag Carrie i skritt & trav. Ett trevligt sto, men inte min typ av häst. Fast alltid roligt att rida nya hästar, vilket mitt jobb går ut på. Men jag tyckte om Carrie, eller så är det att hon är skimmel?

Blev att longera lilla Helena idag igen. Hon är en mysig häst, men väldigt ung. Jag bad en Rikke att hålla i Helena medans jag sadlade henne. En unghäst är oftast orolig när en sadel kommer fram. Men jag tog det lugnt & Helena stod stilla efter ett tag. Gick ut med henne till hoppbanan & longerade en bra stund. Precis som igår ville hon gärna stanna, men det fick hon inte. Jag gav Helena massor av beröm när vi var klara. Hon kommer bli en toppenhäst!

När jag kollade på min lista över hästar som jag skulle ta hand om idag så stod Isabellas namn med. Jag tänkte "nej, inte den hästen igen, ska jag ramla av igen?". Men den tanken försvann ganska fort när jag såg hennes busiga ögon. Isabella är ett mycket fint sto & hon kastade inte av mig med flit igår. Jag gav henne en chans till idag & det gjorde jag rätt i. Gick ut till lilla paddocken & longerade henne länge. När vi var klara passade jag på att gosa med Isabella, det uppskattade hon.

Utsikten från mitt köksfönster, underbart.

  • 2012-05-22
  • kl.16:54:00
  • Kategori: Jobb





  • Kommentera här
    Design og koding: Ina Anjuta

    Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg