Min första dag på jobbet :) ( )
Hem Om mig Kontakt

Min första dag på jobbet :)

Vaknade klockan 06.15 av att alarmet ringde på mobilen. Gick upp direkt & gjorde i ordning mig. Var inte alls trött, men spänd inför dagen. Tog på mig ridkläder, åt lite frukost & gick sedan ut till stallet. Ingen var där! Jag blev lite orolig att min klocka var felställd, men nejdå. Jag väntade & väntade & väntade, men ingen kom. Så jag smsade min kontaktperson här & kollade när jag skulle börja. Det var något krångel, så jag skulle börja 09.30. Fast jag började vid 08-tiden istället, då det faktiskt kom människor till stallet.

Jag började rida en unghäst vid namn Wild At Heart i ridhuset utan skyddsväst. Fy mig! Longerade först & sedan satte jag mig upp. En fyraårig liten häst som knappt kunde svänga eller gå framåt. Var lite obehagligt att sätta sig på en sådan orutinerad häst när man har ridit på sin egna, "trygga" Flisan. Men det gick ändå bra, i skritt & trav körde vi på säkert en halvtimma innan jag hoppade av. Då tog en kille som jag kallar P hästen & gjorde i ordning den, vilken lyx. Fick en annan unghäst som hette Helena som jag bara skulle longera. Det gick också bra, fast hon ville gärna stanna. Men det fick Helena minsann inte!

Sedan hämtade jag Bebumi från andra stallet. Det är ett äldre sto som har tävlat mycket som ung, om jag förstod det hela rätt? Mycket trevlig häst att rida. Behövde inte longera innan, vilket sa väldigt mycket om temperamentet. Faktiskt lite seg, men det kanske bara var jag som inte vågade mana på mer. Jag red Bebumi i alla gångarter & det gick sjukt bra. Kände mig trygg på den hästen. Hade ingen skyddsväst heller, vilket kändes befriande.

Sienna var min tredje häst att rida för dagen. En unghäst som hade en märklig galopp. Stark som fan vad hon också! Jag skulle hoppa på henne, vilket var roligt. Hade givetvis skyddsväst på mig, för er som är oroliga & måste veta. När hon inte fick skritta så ställde hon sig på bakbenen direkt. Men jag var inte rädd, det fanns ingen anledning att vara det. Jag hade ställt upp tre hinder på en höjd av 50 cm. Men P som hjälpte mig höjde typ direkt till ca 90 cm. Shit vad det gick! Sienna & jag flög över hindren, haha. Fanns ingen rädsla i kroppen, superduper.

Nu ska jag duscha & sedan äta något. Är hungrig som fan! Ska även prata med älskling i telefon då jag fortfarande inte har något bredband. Usch, jag hatar det. Men tur att jag har billiga samtalskostnader till Sverige. Plus att Lukasz kan smsa gratis till mig, hihi.

Isabella, en mycket fin unghäst.

  • 2012-05-21
  • kl.16:58:00
  • Kategori: Jobb





  • Kommentera här
    Design og koding: Ina Anjuta

    Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg