Jobbdag 25 maj. ( )
Hem Om mig Kontakt

Jobbdag 25 maj.

Är redan klar med "mina" hästar idag. Blev det innan 10-tiden. Det är sjukt vad snabb jag har blivit på att göra i ordning hästarna. Men så vet jag vilka hästarna är nu & börjar lära mig vilka träns dom ska ha. Jag är grym! I alla fall så började jag longera Liratus med inspänning, sedan tog jag Isabella & longerade henne utan sadel då hon fortfarande har skavsår. P tog & longerade Helena, så jag behövde inte ta henne. Vi hämtade Celina efteråt & longerade henne. Satte på henne en longergjord (tror det var första gången) & fan vad hon studsade runt. Men det gick hur bra som helst i slutet. Duktig häst! Sist tog jag Carrie, den mysiga skimmeln. Longerade henne först & sedan red jag en liten stund. Blev skritt & trav eftersom hon har haft ojämn gång tidigare i veckan.

Efter att "mina" hästar var klara så har jag hjälpt Rikke & Knut att spola av deras hästar. I detta stallet är så himla snälla & underbara hästar. Även unghästarna kan bada. Är man bara lugn så går allting!

Isabella ♥

  • 2012-05-25
  • kl.12:32:35
  • Kategori: Jobb





  • Kommentera här
    Design og koding: Ina Anjuta

    Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg