Jobbdag 24 maj. ( )
Hem Om mig Kontakt

Jobbdag 24 maj.

Började med att longera Liratus idag med inspänning. Gick bra, han är så duktig. Jag kan inte se några problem med den hästen. Enkel att hantera på marken & att duscha är no problem. Så jag tycker Liratus är en trevlig häst att ha & göra med.

Tog & longerade Carrie direkt efteråt. Hennes gång är inte så ojämn som igår, men det blev bara longering ändå. Bättre att vänta en dag för mycket än för lite. Vill inte att hon ska ha ont, lilla gumman. Eller lilla & lilla, haha. Men hon är så lik Alfa i sättet. För er som inte vet vem Alfa är så kan jag berätta att det är min kanin. Att jämföra en häst med en kanin, går det? Ja, för dom är så lika!

Isabella var nästa på tur. Knut skulle egentligen rida på henne, men när jag longerade så såg jag fruktansvärda skavsår vid sadelgjorden. Så blev att avbryta & smörja in såren. Isabella stod still under hela behandlingen & var riktigt duktig. Hon är så söt!

Hämtade Helena & gjorde i ordning henne. Att sadla henne nu är inga problem för mig. På bara en dag har vi kommit längre i utvecklingen. Jag är stolt över Helena! Idag kunde jag till & med dra upp stigbyglarna & "skänkla" med dom. Helena reagerade inte alls & det var precis det jag ville. Duktig häst!

Longerade även två andra unghästar, varav en ponny. P hjälpte till med dom & det gick bra. Det är två hästar som inte är sadelvana. Men snart så kommer dom få på sig en sadel & blir en häst på riktigt. Ska bli roligt att se utvecklingen på dessa två.
  • 2012-05-24
  • kl.15:30:00
  • Kategori: Jobb





  • Kommentera här
    Design og koding: Ina Anjuta

    Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg