Hopptävlingen idag på Myråsens RK. ( )
Hem Om mig Kontakt

Hopptävlingen idag på Myråsens RK.

Idag har jag varit på hopptävling med Flisan på Myråsens RK. Det perfekta valet för orutinerade hästar som aldrig direkt tävlat tidigare. Den klubben är mycket liten, plus att det inte är så många på tävlingsplatsen. Perfekt för Flisan! Eftersom hon inte är så duktig på hoppning än så blev det bara två låga klasser som vi deltog i; 40 & 50 cm. Men det räckte gott & väl för oss. Vi var inte där för att hoppa högt eller få rosetter. Nej, detta var för miljöträning & för att jag vill komma över min rädsla efter förra årets incident.

Flisan skötte sig otroligt bra, man kunde inte tro att det var henne vi hade med. Inga tramsiga bocksprång eller taktande, perfekt! Flisan var mycket lugnare än min fd ponny Ramona. Det är bara massa pluspoäng för Flisan alltså. I alla fall så gick det bra inne på banan också. Felfria i båda rundorna & utan några bocksprång efter hindren. Men som sagt, Flisan har inte någon snygg hoppstil & ibland blev det överdrivet höga hopp från Flisans sida. Men det gör ingenting, för vi båda klarade oss igenom allt. Jag älskar Felicitas ♥








  • 2012-05-13
  • kl.16:00:00
  • Kategori: Stallet


  • ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-05-15 kl.22:33:27
    sen när har man fått tävla i tennis-skor ? :s
    ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-05-16 kl.14:04:41
    För det första så är det sneakers... För det andra så står det inget i TR om vad man får eller inte får ha för skor. Jag kollade NOGA upp detta innan tävlingen. Dock är det ingen "riktig" tävling, bara clearround.
    ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-05-18 kl.11:54:53
    I TR hoppning står det att man ska ha ridstövlar eller jodphursskor med shortchaps utan fransar !

    vet mycket väl vad det är för tävling och det det gäller !
    ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-05-18 kl.14:01:49
    Konstigt TR du har läst isf, för i mitt står det inget om vad man får eller inte. Sedan är det fegt att skriva anonymt & du borde skaffa ett TR där det står att man ska inte bry sig!
    ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-05-18 kl.14:03:28
    Stämmer det att du heter Sanna Drumelberg?



    Kommentera här
    Design og koding: Ina Anjuta

    Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg