Första avramlingen i Danmark. ( )
Hem Om mig Kontakt

Första avramlingen i Danmark.

Jag skulle rida en unghäst vid namn Isabella idag. P longerade henne länge innan jag satte mig upp. Tänkte inte så mycket på hur hästen var, utan satte foten i stigbygeln & hoppade upp i sadeln. Men jag hann inte sätta i högra foten i stigbygeln innan Isabella stack i väg runt P som höll i longerlinan. Jag flög av på höger sida & landade med näsan i marken. Mysigt, eller inte. Fick massor av grus i munnen också. Men jag mådde bra ändå. Blev lite rädd med tanke på min mjälte & sådana saker. Allt kändes bra, dock gjorde min hand sjukt ont. Väntade en stund innan jag hoppade upp på Isabella igen. Jag lät henne ta den tiden som hon behövde för att inte vara så stressad. Till slut tog jag foten i stigbygeln igen & hoppade upp. Mycket bättre! Jag travade Isabella på en volt runt P som fortfarande höll i longerlinan. Men det gjorde för ont i handen... Så jag stoppade ridpasset.

Det gör fortfarande ont i min hand. Smärtan har även spridit sig i hela handleden/armen. Men ingenting är brutet, utan det är en rejäl stukning. Jag visste att dagen skulle komma, att jag skulle ramla av igen. Att det nästan är på samma datum är ganska skrämmande, eller hur? Jag får käka Ipren nu & ska även lägga om ett starkt bandage runt handen & handleden. Imorgon blir det upp på hästryggen igen. Jihaaaa!







  • Kommentera här
    Design og koding: Ina Anjuta

    Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg