ESC 2012 - delfinal 2 (RESULTAT) ( )
Hem Om mig Kontakt

ESC 2012 - delfinal 2 (RESULTAT)

1. Serbien
Željko Joksimović - Nije Ljubav Stvar
En mycket bra låt, kommer förhoppningsvis gå vidare. Ett minus för att killen sjunger på serbiska, för det röstar Europa ner. Men låten är riktigt bra, dock känner jag igen den?

2. Makedonien
Kaliopi - Crno I Belo
Ingen låt som tilltalar mig, men den är helt okej. Låten hamnar inte i final, men kanske högt upp i delfinalens resultat.

3. Nederländerna
Joan Franka - You And Me
Ingen låt för denna tävlingen. Verkligen inte! En låt som man ska lyssna på när man mockar i stallet. Visst, man blir ju glad av låten, men det är ingen låt som Europa vill höra.


4. Malta
Kurt Calleja - This Is The Night
Vilken skön låt! Killens röst är väl ingen hit dock, men duger. Jag kommer inte sitta & lyssna på denna låten hela tiden. Så bra var den inte, men det är en låt man kan lyssna på ibland.

5. Vitryssland
Litesound - We Are the Heroes
Förra året bytta landet låt mitt under tävlingen, vilket var så jävla fel. Man får inte göra så! Hoppas att landet inte gör så i år. Låten är mycket bra, passar i tävlingen. Kommer hamna på en bra plats & man får hoppas att dom vinner tävlingen.


6. Portugal
Filipa Sousa - Vida Minha
Helt klart folkmusik från deras egna land, vilket tyvärr inte passar i denna tävlingen. Tycker inte om låten & tror inte att den platsar i finalen.


7. Ukraina
Gaitana - Be My Guest
Själva musiken är helt okej, men inte godkänd. Hennes röst låter som Tina Turner, vilket inte är okej. Låten var i helhet inte alls bra & jag tycker det är synd. Landet brukar ha bra låtar & artister, men inte i år.

8. Bulgarien
Sofi Marinova - Love Unlimited
En bra låt som passar Europa. Tjejen är duktig & musiken är en dance-typ. Jag tror & hoppas att denna låten går vidare till finalen!


9. Slovenien
Eva Boto - Verjamem
Jag gillar denna låten, men tyvärr är det ingen låt för tävlingen. En väldigt soft låt som glider igenom huvudet. Jag får hålla alla mina tummar för ett bra resultat.


10. Kroatien
Nina Badrić - Nebo
Hon som sjunger låter som en kille, vilket förstör låten. Annars tyckte jag inte heller om låten. Nu börjar det bli för många låtar som är lugna.


11. Sverige
Loreen - Euphoria
Vårat egna bidrag & jag måste gilla det. Tyckte inte om låten från början, men samtidigt så är det en typisk Europa-låt. Hoppas på en finalplats för tjejen!

12. Georgien
Anri Dzjochadze - I'm A Joker
Ingen låt för denna tävlingen. Annars har den sköna trummor & beat. Får hoppas på en bra show!


13. Turkiet
Can Bonomo - Love Me Back
Haha, tänker på en person när jag hör denna låten. En rolig & skön låt, dock ingen passande för denna tävlingen. Men en helt klar favorit!

14. Estland
Ott Lepland - Kuula
Jag gillar denna låten skarpt! Killen har en fin & mjuk röst som många kommer falla för. Men det låter som om han säger "kurva" hela tiden?

15. Slovakien
Max Jason Mai - Don't Close Your Eyes
Vad i helvete är detta för låt? Huvudvärk, huvudvärk & mer huvudvärk. Min toapaus kommer att vara när denna låten uppträder i delfinalen.


16. Norge
Tooji - Stay
Här kom en favorit flygandes! Att detta landet kör en turkisk stil med techno trodde jag aldrig. Men jag älskar det & hoppas att dom tar hem hela vinsten.

17. Bosnien & Hercegovina
MayaSar - Korake Ti Znam
En fin låt, men ingen som jag tycker om. Svårt att säga om den kommer till final eller inte. Jag tippar på att den inte gör det. Annars var det en fin låt som sagt.

18. Litauen
Donny Montell - Love Is Blind
Ännu en halv lugn låt. Ingen som jag tycker om & väljer därför att inte skriva direkt mer om den.





  • Kommentera här
    Design og koding: Ina Anjuta

    Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg