En tur in till Lemvig. ( )
Hem Om mig Kontakt

En tur in till Lemvig.

Efter stallet så åkte jag, Knut & Rikke in till Lemvig. Vi åkte i Rikke's coola bil utan tak, haha. Danskarna kör väldigt bra, men fort. Först drog vi till en pizzeria & åt. Jag tog en Hawaii, för jag kunde inte specialbeställa min älsklingspizza (danskarna kan ju inte engelska). Men det var gott & billigt. Det kostade 73 DKK, vilket är 88 SEK. Då ingick en dricka också!

Vi drog sedan till en mataffär. Knut köpte schampo på rea, som är för tjejer. Han använde ju mitt innan vi åkte till affären, så han luktade tjej. Inget fel med det... Om man är tjej? Jag letade efter en osthyvel, men hittade ingen normal. Så jag får vänta att skiva ost tills pappa kommer hit om typ en vecka. Vad köpte jag då? Två små påsar med oxpytt, drickor & glass. Kände mig lite trög när det gäller att handla med danska pengar, haha. Jag lär mig nog med tiden...

När vi åkte hem så drack vi cider (& öl?) i bilen. Till & med Rikke som körde drack, haha. Tydligen så får man dricka när man kör bil. Grymt! Ändå är Danmark inte så högt drabbat av trafikolyckor. Men det är ju så när man dricker på jobbet. Alla danskar kan dricka! Jag har försökt att supa en dansk under bordet i Sverige, men det gick fan inte.

  • 2012-05-23
  • kl.19:06:00
  • Kategori: Allmänt





  • Kommentera här
    Design og koding: Ina Anjuta

    Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg