Min mjälte kanske måste bort! ( )
Hem Om mig Kontakt

Min mjälte kanske måste bort!

Har nu varit på kirurgmottagningen i Lidköping. Kan säga att det sjukhuset är riktigt dåligt. Har aldrig fått den vård jag behövt, förutom på intensiven (IVA). Men i alla fall... Det gick över förväntningarna idag. Jag hade en kvinnlig läkare som jag aldrig sett förut. Hon var riktigt bra. Pappa som var med behövde inte vara hård mot henne. Läkaren gick igenom mina svar från röntgen & ultraljudet. Jag har fortfarande lite vätska i lungan, men det är så lite att man inte gör något åt det. Ska dock kolla om det finns övningar för att få bort vätskan helt. Sedan så var det mjälten. Det är som ett blåmärke på den & det är en systa som har blivit mycket större nu på senaste tiden. Den vätskar sig, antagligen därför jag har ont i magen. Plus att den är större då.

Läkaren ska boka in ännu ett ultraljud för att se om systan på mjälten är ännu större nu. Om den är det så kanske det blir operation. Jag både hoppas & inte hoppas det. Fick även recept att hämta ut. Ska äta Diklofenak (som jag inte tål) ihop med Zanox under dagtid. På nätterna ska jag ta Tradolan, som är morfinliknande tabletter. Ja, jag är nöjd med besöket. Pappa blev 300 kronor fattigare tyvärr, eftersom jag måste betala patientavgift nu.



  • ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-03-30 kl.10:17:55
    Jag hoppas allt löser sig för dig och att du blir helt frisk :) Kramar Tyra
    ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-03-30 kl.10:18:25
    Stackare :(



    Kommentera här
    Design og koding: Ina Anjuta

    Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg