Bussresan hem som inte var normal. ( )
Hem Om mig Kontakt

Bussresan hem som inte var normal.

När jag väntade på bussen hem så kommer en utländsk kille fram till mig. Han frågade vart ett område var (där jag bor) på engelska. Jag svarade att jag bor där så jag kunde visa honom. Då började han prata med mig om allt möjligt. Lite sådär trevligt, haha. Han berättade att han kom från Nepal, men folk i Sverige trodde att han var från Indien. Han såg lite sådan ut & han bröt på indiska tyckte jag. Men, men... Han satt med mig i bussen & mitt emot Nepal satt en kärring som pratade högt & tydligt på ett arabspråk. Hon sa något om Muhammed & Pakistan samtidigt som hon viftade med händerna. Det roligaste var att hon inte pratade med någon, utan sig själv. Jag, Nepal & en tjej som satt mitt emot mig skrattade. Vad finns det för människor här eller? Inte nog med det, när Nepal & jag skiljdes åt så frågade han om jag ville träffas någon annan gång. Haha, men jovisst!

  • 2012-06-26
  • kl.16:40:00
  • Kategori: Resor





  • Kommentera här
    Design og koding: Ina Anjuta

    Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg