Jag trodde jag skulle kvävas. ( )
Hem Om mig Kontakt

Jag trodde jag skulle kvävas.

Ibland mår man inte bra. Ibland vill man bara komma bort. Jag försöker varje dag att slippa ångesten. Det vet ni också. Men ibland går det inte. Jag bad VUP om en akutmedicin som fungerar, men har inte fått det. Skulle vänta tills utredningen om ADHD är klar. Har klarat mig ganska bra, men skulle verkligen behövt den igår. Fast nu för tiden så kan jag hantera min panikångest bättre. Jag skadar mig inte själv längre. Det är ju tummen upp faktiskt, eller hur? Men det ska inte vara någon panikångest överhuvudtaget. Jag ska kunna leva som alla andra.

Igår trodde jag att jag skulle kvävas. Det är som ett tryck mot bröstet som bara blir värre. Jag har gamla tabletter som heter Atarax, vilket egentligen är en sorts akutmedicin. Men dom har aldrig fungerat & VUP säger att det bara är "sockerpiller". Det innebär att när man har en sådan jobbig ångest så tar man Atarax & då tror hjärnan att det ska bli bra. Och då blir det bra, typ i alla fall. Inte i mitt fall, det blir bara värre. Jag har testat på egen hand vad som fungerar bäst på mig. Kanske borde jag inte det, men skit samma. Jag blir lugn som jag vet inte vad, känns som om jag är i ett akvarium där man typ inte hör något. När jag får en riktigt jobbig panikångest så tar jag mina sömntabletter Propavan. Det gör mig riktigt jävla lugn! Dock gör det mig sömnig också, givetvis.

Hoppas allt löser sig med mina diagnoser & behandlingar. Det jag önskar är behandling eller terapi mot mina diagnoser. Fast jag behöver som sagt en akutmedicin vid sidan av. Någon som tar akutmediciner mot ångest?


No more...



  • ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-01-16 kl.15:37:11
    Men usch som din arm ser ut :O Måste gjort ont!
    ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-01-16 kl.15:38:47
    Jag har ätit Atarax i snart två år och det hjälper mot min ångest. Har inte panikångest dock, bara ångest. Som dom sa till dig så sa dom till mig också. Att Atarax är liknande sockerpiller för att lura hjärnan. Men tack och lov så fungerar dom för mig. Hoppas du hittar något som passar dig. Kramar från Hannah
    ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-01-16 kl.15:41:48
    Jag tog en s k akut medicin då jag led av svår depression som kunde bli värre ibland. Minns inte vad den hette, men det är inte Atarax. Jag tyckte den hjälpte någorlunda bra. Är fri från den djupa depressionen idag. Men har återkommande fall som inte är så stora. Önskar dig all lycka för att det ska bli bra <3
    ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-01-16 kl.15:43:31
    Har du någonsin blivit kallad fjortis pga att du skar dej? Det har jag blivit. Men kan inte sluta och jag får ingen hjälp :( Har dom rätt att kalla mej fjortis?
    ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-01-16 kl.16:14:00
    Ser inte bra ut :(
    ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-01-16 kl.20:32:22
    tur att du har slutat skära dig sj :)<3
    ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-01-16 kl.20:34:03
    Min mamma har panikångest. Det är hemskt å se henne när hon får panik. Ja vill hjälpa men ja känner att det inte går. Har du något tips?



    Fin blogg btw!
    ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-01-16 kl.20:39:44
    Låter inte speciellt trevligt :(
    ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-01-17 kl.13:35:45
    Du får inte må dåligt :(

    Finns här <3
    ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-01-17 kl.13:41:53
    ja äter lergigan (stavning!!) dom hjälper inte alls för mej :(
    ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-01-17 kl.13:44:51
    Skär du dig fortfarande? :(
    ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-01-17 kl.13:46:34
    Klart det gjorde ont, men då man gjorde det så var man bedövad i hjärnan.
    ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-01-17 kl.13:48:05
    Ja, det har jag blivit. Men jag brydde mig aldrig om idioterna. Dom mådde inte själv bra antagligen & ville trycka ner någon annan för att själva må bättre. Så nej, dom har inte rätt att kalla någon för fjortis.
    ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-01-17 kl.13:50:00
    Tack :) Jag förstår hur du känner, eftersom jag har fått hjälp av andra då jag själv fått panik. Går hon regelbundet hos VUP eller får mediciner? För tror inte du kan hjälpa henne själv... Men prata med henne hur du känner. Kram
    ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-01-17 kl.13:50:24
    Nej, det gör jag inte.
    ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-01-17 kl.15:33:55
    Gumman då :( <33
    ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-01-18 kl.23:12:40
    Du får inte dö :((
    ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-01-20 kl.09:16:06
    Förstår inte hur en sånn fin tjej som du ville dö en gång i tiden :(



    Kommentera här
    Design og koding: Ina Anjuta

    Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg