Frågor & svar kring bombhotet. ( )
Hem Om mig Kontakt

Frågor & svar kring bombhotet.



Först & främst; tack för att ni bryr er. Det betyder jättemycket för mig! Det där med bombhotet som skedde i huset bredvid där jag bor hade många frågor. Tänkte svara på en del frågor ang det. Har inte kunnat lägga ut alla kommentarer då vissa hade "privata" frågor kring detta.

Var det en fejk?
- Enligt polisen så var det så ja, men dom kan ju ljuga hur mycket som helst. Fast jag tror också det var en bluff. Någon som ville synas & gjorde "bomben". En jävla idiot är vad det är i alla fall.

Blev du evakuerad?
- Nej, det blev jag inte, vilket var skönt. Hade ju festat på kvällen & natten. Dock känner jag folk som blev det. Allt var nog värst för dom. Liksom tänk om det hade varit en riktig bomb, då hade kanske deras hus sprängts i bitar.

Vad är det för ställe du bor på?
- Det är ett område med mycket invandrare. Är en mild version av Rosengård. Fast nu känns det ändå som om det är i samma klass som Rosengård.

Hörde du när dom sköt?
- Jag tror det, för jag vaknade rätt mycket den natten. Minns att jag hörde barn som grät & bilar som körde runt utanför. Är rätt van vid att det är mycket väsen här, men nu i efterhand så förstod jag.

Hur kändes det när du fick reda på det? Och hur fick du veta att det hade varit ett bombhot?
- När jag vaknade vid 13-tiden så hade jag ett missat samtal på mobilen. Det var pappa som hade ringt, för min mormor hade läst det i tidningen. Så mina föräldrar var ju givetvis mycket oroliga. Sedan fick man ju veta av alla på Facebook. Först när pappa nämnde att det hade varit ett bombhot här så blev jag illamående. Visste ju inte om bomben hade sprängts eller så. När jag läste om det senare i Aftonbladet så blev jag lugnare.

Vet du vem det var som gjorde bomben?
- Nej, det vet jag inte. Men antagligen kommer hela Skara få reda på det snart. Brukar vara så här, alla känner alla i princip. Men vet inte ens om polisen vet vem det är. Dom kanske inte ens bryr sig?

Tänker du flytta därifrån nu? I sådana fall har jag en ledig sängplats.
- Tack, det var snällt. Jag vill verkligen flytta härifrån, men får vänta tills jag gått ur skolan. Orkar inte packa alla mina saker & flytta till ett annat ställe i Skara. Det tar tid & kostar pengar. Plus att hela Skara är fucked up!






  • Kommentera här
    Design og koding: Ina Anjuta

    Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg