En förmiddag på sjukhuset. ( )
Hem Om mig Kontakt

En förmiddag på sjukhuset.

Har varit på sjukhuset idag. Först fick jag gå med en sköterska in till ett halvmörkt rum. Tog av mig på överkroppen & fick en t-shirt av henne. La mig på britsen & väntade på det värsta. Och vet ni vad det var? Jo, en jävla kanyl. Sköterskan stack mig först i vänstra armvecket, men hon kom inte in i något blodkärl. Även fast det var en av dom tunnaste nålarna så gjorde det sjukt ont. Eftersom sköterskan inte fick något blod från vänstra armvecket så gick hon på höger armveck. Där stack hon mig först en gång utan resultat, men sista gången lyckades hon äntligen. Trodde fan att jag skulle svimma.

Läkaren kom in & kletade på något där min mjälte är. Han trycke som fan, men jag kunde inte klaga. Jag var tvungen att stå ut, för jag vill ha ett bra svar. Sedan sprutade sköterskan in kontrast i min kanyl. Tror det är för att bilderna ska bli bättre & visa tydligare. Låg där en bra stund & läkaren tryckte svinhårt på min mjälte.

Fick sätta mig i väntrummet en stund innan sköterskan hämtade mig. Fick då ställa mig mot en maskin & hålla andan två gånger. Dom röntgade mina lungor, för att se hur den vänstra lungan har läkt. Hoppas på ett bra resultat, även fast jag vet att det inte är bra.

Innan jag åkte hem så frågade jag kvinnan i receptionen på röntgen om jag kunde få bilderna från ultraljudet på mjälten. Så hon ska skicka en CD-skiva & en faktura på 350 kronor. Visst är det sjukt att mina bilder kostar så mycket?!







  • Kommentera här
    Design og koding: Ina Anjuta

    Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg