Återbesöket på Movement igår. ( )
Hem Om mig Kontakt

Återbesöket på Movement igår.

Igår spenderade jag den mesta tiden i bilen tillsammans med pappa. Vi åkte ner till Halmstad för att jag skulle på återbesök till Movement. Ni vet privatkliniken? Jag opererade mitt knä där i september förra året. Det var ett ledveck i mitt knä, plus broskbitar som dom tog bort. Blev bättre nästan direkt efter operationen, men så skulle jag till en sjukgymnast. Han gjorde HELT FEL & mitt knä blev sämre än innan operationen. Jag grät & ångrade att jag ens opererade mig. Mitt knä låste sig så jag inte kunde böja tillbaka det helt med mera. Det var en jävla tid efter att jag varit hos sjukgymnasten. Gå aldrig till honom!

På återbesöket igår så träffade jag sjukgymnasten från Movement. Han är riktigt bra & vet vad han ska göra. Fick ta av mig byxorna, haha. Han klämde på mitt knä & böjde det åt alla vinklar som fanns. Felet med mitt knä nu är att lårmuskeln är tajt & behöver tänjas ut. Om jag förstod det rätt? Så fick en övning som jag ska göra morgon & kväll. Dock inte länge varje gång, bara två minuter. Övningen går ut på att jag ska ligga på magen & böja upp benet mot ryggen med hjälp av ett rep. Det får göra ont!

Känns bra nu när jag varit tillbaka på Movement. Dom gör det som ska. Ska jobba stenhårt med övningarna i tre månader, sedan ska jag höra av mig till Movement igen. Dom vill veta ifall det blir bättre eller sämre. Fan vad bra? Vanliga sjukhus vill bara veta om det går dåligt. Men dom är ju som dom är?



  • ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-01-12 kl.13:46:50
    Kul att det gick bra :) Glöm inte övningarna nu bara :D
    ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-01-12 kl.21:19:16
    Men du får rida nu eller?



    Kommentera här
    Design og koding: Ina Anjuta

    Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg