Underbara ridpass i snön. ( )
Hem Om mig Kontakt

Underbara ridpass i snön.

Idag hade det blivit mer snö på marken, vilket var bra. Så jag sadlade Flisan & tog på allt som ska på henne. Red längst bort i hagen där det inte är så gropigt. Flisan var pigg, men hade ingen tendens till att sticka eller bocka. Underbart! Jag böjde henne lite lätt & hon förstod direkt vad hon skulle göra. Manade på henne så hon började trava & det gick så bra. Flisan tog det lugnt & höll sig i form. Efter ett tag skulle jag testa att galoppera, bara några steg. Ville se hur hon var, för jag antog att hon skulle börja bocka. Men inte då... Flisan fattade galopp bra & det var världens skönaste. Inte alls hoppig eller bockig, utan en riktigt dressyrgalopp. Jag var så lycklig & är det fortfarande!

Andra passet (som var 1,5 timme senare) gjorde vi samma sak, fast utan galopp. Jag ville se om Flisan var piggare andra gången jag red. Pappa säger att hon blir det, men jag märkte inte av något. Flisan pinnade på utan att vara het eller bockig. Så jag kan säga att hon stortrivs i detta stallet! Och vet ni? Hennes sår som hon hade på benet som aldrig ville läka i förra stallet håller nu på att läka riktigt bra. Det nya stallet är magiskt, hehe.

  • 2012-02-15
  • kl.21:15:00
  • Kategori: Stallet


  • ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-02-19 kl.12:28:09
    Roligt att det går så bra Malin! :)
    ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-02-19 kl.12:28:28
    Du har en sån fin pålle :)
    ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-02-19 kl.12:28:48
    Är det en hopphäst eller dressyrhäst?
    ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-02-19 kl.12:30:26
    Från grunden är hon nog en dressyrhäst. Men alla hästar kan ju hoppa, fast Flisan har inte riktigt förstått det ännu. Sedan är jag fortfarande "rädd" för att hoppa efter olyckan i somras. Så just nu rider vi bara dressyr..
    ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-02-21 kl.11:03:22
    Oh vad söt :)



    Kommentera här
    Design og koding: Ina Anjuta

    Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg