Två filmer som verkligen berör. ( )
Hem Om mig Kontakt

Två filmer som verkligen berör.

Det har tagit mig en vecka att förstå handlingen i två filmer. När vi kollade på filmerna i måndags så var det rena idiotiska filmer. Jag förstod ingenting & tyckte filmen verkligen sög. Men nu förstår jag hela handlingen... Det är två filmer som högg tag i mitt hjärta & vägrar släppa. Det blev två favoritfilmer. Men det är inga filmer som man ser på om & om igen. Nej, det är filmer som man ska se en gång & sedan tänka efter ordentligt.

Jag tipsar er givetvis om dessa filmer; Kidulthood & Adulthood. Dom handlar om hur några ungdomar lever i England. Filmerna har starka scener, så dom känsliga varnas. Alla borde dock se dom!



  • ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-02-08 kl.12:59:45
    Dom är kanon ju!
    ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-02-08 kl.13:01:58
    När jag gick i 1an på gymnasiet skulle vi se dessa två filmer. Men det blev inte så då en lärare ansåg att dom var för starka. Vi såg dom i trean istället och det blev mycket snack om dom. Vi hade tex flera som gick ut. Men klart man ska se dom, bra är dom verkligen.
    ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-02-08 kl.13:02:49
    Det är en tjej som tar livet av sig va? Isf har jag sätt den.
    ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-02-08 kl.13:04:09
    Ja, det är en tjej som tar livet av sig.
    ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-02-08 kl.13:04:55
    Skådespelarna gör ett så himla bra jobb o får alla mer eller mindre att tänka till :) Full pott på den filmen asså!!!
    ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-02-08 kl.13:05:38
    Jag tkr nog tvåan endå är bättre :) För det blir lite mer dramastiskt och våld då.
    ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-02-08 kl.13:11:52
    Kan du ge tips på filmer där det handlar om självskada, självmord?
    ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-02-08 kl.13:12:45
    Ja, dom är riktigt duktiga! Kan inte ens komma på någon som bröt mönstret...
    ${CommentAuthorLinkIf}
    2012-02-08 kl.13:13:17
    Ja, det kan jag göra :) Kör det i ett inlägg under dagen!



    Kommentera här
    Design og koding: Ina Anjuta

    Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg