En morgon i stallet ♥ ( )
Hem Om mig Kontakt

En morgon i stallet ♥

Hej alla glada! Jag är en morgonmänniska idag, haha. Visst är det ovanligt? Jag släppte ut hästarna & sedan stannade jag kvar i stallet. Började med att ge hästarna sitt kraftfoder när dom stod inne. Flisan är inte mycket för att äta på morgonen. Hon är precis som jag, hihi. Sedan slängde jag & pappa på utetäckena. Då kom en tjej som har sin häst där & bytte av pappa. Så han åkte till jobbet & vi släppte ut alla hästarna. Fodrade med grovfoder i hagen & fyllde på vatten.

Blev att fixa grovfoder till Flisan inne också. Fyllde på vatten i hennes hink i boxen & fixade med kraftfodret för kvällen & imorgon. När jag var klar med det så började jag att mocka. Ja, det var en hel del faktiskt. Flisan kissar ju så det blir översvämning. Typiskt kvinnor! Tog typ 45 minuter att bara mocka hennes box, men jag hade ju tid? Så nu är boxen helt ren & jag hoppas att Flisan kommer sova skönt i natt. Slapp förresten att lägga in nytt spån också, vilket var jättebra.

Tog in Flisan senare & gjorde i ordning henne för en ridtur i hagen. Hon var otroligt pigg & var exakt som hon är när man rider ut. Men det gick bra & hon gjorde som jag sa. Förutom att hon ville backa hela tiden idag, haha. Tänk om man hade en växelspak på henne, då hade bara R & 6an funnits. Ja, & givetvis P också. Det var en bra förklaring på hur Flisan är när man rider. Men jag älskar den hästen ♥

  • 2012-02-22
  • kl.12:02:05
  • Kategori: Stallet





  • Kommentera här
    Design og koding: Ina Anjuta

    Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg