Vägen till teoriprovet... ( )
Hem Om mig Kontakt

Vägen till teoriprovet...

Hur gick det till idag då? Jo, det var så att imorse kl 06.30 ungefär kom Jacek till mig. Det var jävligt tidigt, men han kunde inte få någon buss till stan så han fick skjuts till mig så kunde vi åka buss till skolan ihop. Men jag skulle inte till skolan & blablabla... Så Jacek förhörde mig på dom svåraste frågorna som jag hade skrivit ut & ja, det gick faktiskt väldigt bra. Nervositeten hade avtagit ganska rejält. Jag tänkte mer positivt & "går det så går det". Liksom jag går dit & gör mitt bästa, that's it?
 
Alla bussarna var sena givetvis & fulla, så vi kom inte med den bussen vi skulle med. Paniken började stiga inom mig. Tänk om jag inte skulle få plats i den bussen som var sista tiden för att jag skulle hinna till mitt prov... Jacek försökte lugna mig, men då blev jag sur, haha. Så jag gick ifrån honom & satte mig i en busskur. Såg en tjej i min klass som också stod & väntade på bussen. Jag gick till henne & pratade för att få något annat att tänka på. Och det fungerade bättre än Jaceks metod, haha.
 
Och väl när jag satt på Trafikverket så var jag så sjukt nervös. Jag hade ont i magen & var kissenödig & mådde illa. Men jag ville inte gå på toaletten, för jag vet att om jag är kissenödig så betyder det lycka för mig (i alla fall på hopptävlingar). Så kom gruppen ut före oss som hade haft prov & där var det sådana bilmekaniker med. Många av dom hade kuggat, för dom var sura. Tror ni inte jag blev ännu mer nervös då eller? För klarar inte killar som går fordonsprogrammet ett teoriprov så varför i helvete skulle jag då klara det? Och sist ut kom en kille som grät... Det gjorde inte saken bättre för någon av oss andra som satt där ute & väntade på våran tur.
 
Så öppnades dörren efter en lång stund & en kvinna kom ut. Hon berättade att det var datakrångel så att det kommer att dröja en stund för oss innan vi gör provet. Men herregud, det blev ju bara värre & värre! Skämtade dom med oss eller? Men efter ytterligare en kvart eller något så kom vi in på ID-kontroll & sedan fick vi starta provet. Och inte fan var det några sådana svåra frågor som jag hade suttit & övat på. Nej, det var ganska enkla frågor ändå. Men jag klarade provet precis & jag är sjukt nöjd att jag klarade det. För jag har svårt med deras svenska meningar. Dom skriver helt cp... Fick 52 av 65 rätt (godkänt är 52). Så grattis till mig!
 
Aldrig mer ska jag öppna er...
  • 2012-12-06
  • kl.12:00:00
  • Kategori: Skolan


  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg