Klarade jag mina nyårslöften 2012? ( )
Hem Om mig Kontakt

Klarade jag mina nyårslöften 2012?

1. Fixa skolan
Ja, jag klarade detta löftet. Jag tog studenten i våras & fick ett samlat betygsdokument. Det är inte slutbetyg, men det behövs inte idag för att man ska kunna få jobb. Visst är det svårare att få jobb, men man kan få jobb. Men jag läste vidare istället för jag insåg att man kunde inte bli något på den utbildningen som jag hade. Så jag fixade skolan & fortsatte att utbilda mig. Det är pluspoäng!
 
2. Ta körkort.
Såklart jag klarade detta löftet. Började på allvar med körningen i mars & började trafikskolan i slutet av augusti. Tog körkort den 17 december. Och fy fan vad skönt det känns! Så nu är jag äntligen befriad. Visst hade jag traktorkörkort innan, men att köra runt i en epa-traktor är inget för mig. Jag vill gasa, haha.
 
3. Börja träna & gå ner i vikt.
Ja, jag klarade detta löftet också. Dock började jag träna lite smått i våras så jag gick inte ner så mycket & det var kanske inte det jag ville. Men när jag blev tipsad om kickboxning så fick jag fart på min viktminskning utav bara helvete. Givetvis ändrade jag min kost samtidigt & det blev jättebra. Så jag är nöjd & går fortfarande ner i vikt hela tiden. Men jag rasar inte ner i vikt utan går ner i en fin viktkurva som man ska. Ligger liksom inte ner vid toaletten & spyr upp maten, haha. Så besatt är jag inte av vikt & träning...
 
4. Tjäna pengar
Jag har tjänat pengar under detta året genom mina extrajobb. Visst är det inte en förmögenhet, men det räcker för att jag ska ha klarat mitt löfte. Tyvärr är det ingen lön som man kan klara sig på. Och jag tjänar pengar fortfarande på bloggen, samtidigt som jag jobbar som DJ assistent då & då. Det är inte mycket man tjänar tyvärr. Men så är det om man är student.
 
5. Ta hand om min familj.
Förstod inte meningen riktigt med detta löftet, men givetvis tar jag hand om min familj? Så jag har klarat det löftet också. Jag älskar min familj över allting annat. Vi ställer upp för varandra i alla väder, även om bilarna inte är terrängbilar längre fick jag veta, haha.


  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg