Hur firade jag högtiderna 2012? ( )
Hem Om mig Kontakt

Hur firade jag högtiderna 2012?

Förra året firade jag nyår i Kode hos Filip. Det var ganska lugnt & det var skönt. Vi åt en god middag, har för mig att det var en tre-rätters. Vid tolvslaget så badade vi i en badtunna & såg när himlen blev full av raketer. Ja, sedan blev man ganska full. Men roligt hade jag!
 
Jag firade påsk ihop med Lukasz M som jag var tillsammans med då. Vi gjorde inget speciellt utan vi köpte mat & så. Jag minns att det var väldigt mysigt & vi såg på filmer. När det är lugnt så minns man det i alla fall. Vi hade väldigt spårat samtal hur man firar påsk i Polen. Att man går till kyrkan med ägg & prästen sprutar på dom, haha.
 
Midsommar firade jag ihop med Melissa, Wozi, Sam, Aleks & Momo. Vi tältade på en camping & vi spelade fotboll med några danska killar. Men under kvällen så började det regna & tältet som jag & Melissa skulle sova i var inte tätt. Så det blev att vi alla sex åkte hem till mig & fortsatte festa (& sov sedan).
 
Något som jag inte firar & tycker inte heller om att fira är halloween. Men givetvis blev jag utdragen av mina vänner på krogen. I höga klackar & i djävulshorn var jag & Sofeya heta på dansgolvet, med våran playboykanin Jacek. Ingen vacker syn kanske, men roligt hade vi & det är huvudsaken. Tycker inte man ska klä ut sig om man ska ut på krogen, men men...
 
Och så var det ju julafton, den traditionen som man firar mest i Sverige. Jag var med familjen, släkten & Ernst på tv. Julen var mycket, mycket lugn, vilket jag behövde. Och det var mysigt.


  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg