Skolan idag :) ( )
Hem Om mig Kontakt

Skolan idag :)

Första riktiga dagen i skolan idag då... Kändes okej, varken bra eller dåligt. Bara okej. Jag är inte taggad, men jag är inte heller otaggad. Får ju ett jobb som undersköterska (eller inom vården) efter utbildningen & det ska jag vara glad över. Om jag vill senare i livet så kan jag läsa upp betygen ännu mer & bli till exempel sjuksköterska eller ambulansförare. Kanske, kanske inte?
 
Vi satt hela förmiddagen i alla fall & lyssnade på en kvinna som pratade om praktiken. Snart ska vi ut & göra praktik på äldreboende. Inte så trevligt enligt mig, liksom jag gillar inte äldre människor. Dom är så otrevliga & rappa i käften. Aldrig nöjda! Men det blir nog bra... Trevlig klass jag hamnade i, seriösa människor där dom flesta redan har jobbat inom vården tidigare. Blandade åldrar, mest tjejer. Kul!
 
Körde den där namnleken när man står i en ring & så ska alla säga sitt namn. Men man ska säga allas namn som är till höger om en. Ah, förstår ni? Inte lätt när många hade så ovanliga namn, men roligt blev det. Jag fick ett nytt namn; Molly. Haha! Det kanske finns en Molly Mus i varje klass?
 
  • 2012-08-21
  • kl.17:00:00
  • Kategori: Skolan


  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg