ESC 2012 - delfinal 1 ( )
Hem Om mig Kontakt

ESC 2012 - delfinal 1

1. Montenegro
Rambo Amadeus - Euro Neuro
Detta kallar jag inte musik! Vad är det för skit egentligen? Antagligen har juryn för detta landet varit döva när dom bestämde vilket låt som skulle vidare.

2. Island
Gréta Salóme & Jónsi - Mundu eftir mér
En bra låt med bra intro. Dock tror man att introt aldrig ska sluta, men det gör det efter en stund. Lite piratmusik över det hela, vilket faktiskt går helt bra om man gör det på rätt sätt. Det har dessa artister gjort!

3. Grekland

Eleftheria Eleftheriou - Aphrodisiac
Låten är riktigt bra & är faktiskt på engelska. Kommer förhoppningsvis komma till finalen. Ingen vinnarlåt, men helt klart en riktigt bra partylåt.

4. Lettland
Anmary - Beautiful Song
Jag gillar denna låten skarpt! Kommer få höga poäng & komma till finalen. För denna låten är en typiskt låt som passar alla länder. Det är ingen folkdans eller så. Love this song!

5. Albanien

Rona Nishliu - Suus
En riktigt kass låt. Jag förstår inte hur den kan få vara med? Sedan så ser kvinnan ut som en apa, eller är det Michael Jackson? Usch, ta bort denna låten!

6. Rumänien
Mandinga - Zaleilah
Helt okej låt, men har dom inte snott melodin? Känner igen den som fan. Dock tror jag ingen bryr sig om det, då många röstar för att det är ens grannland.

7. Schweiz

Sinplus - Unbreakable
En typisk låt för killar. Det är inte rock, men inte pop. Det är ingen låt för tävlingen, men den kan säkert få höga poäng då många röstar för att det är en snygg person. Jag har dock inte sett honom.

8. Belgien
Iris - Would You
En lugn & fin låt, dock ingen passande låt för tävlingen. Tjejen som sjunger är väldigt söt, men tror inte ens hennes utseende kan ge henne en plats i finalen.

9. Finland
Pernilla Karlsson - När Jag Blundar
Lite roligt att dom sjunger på svenska. Gillar verkligen inte finska språket & det går verkligen fetbort i denna tävlingen. Annars så är låten bra, en lugn låt. Kommer inte till finalen & inte heller få höga poäng.

10. Israel
Izabo - Time
Men herregud, vilket skämt? Denna låten är otroligt störande & dålig. Man får huvudvärk direkt. Nej, jag hoppas denna låten kommer sist i tävlingen. Fy fan!

11. San Marino
Valentina Monetta - The Social Network Song (Oh Oh – Uh - Oh Oh)
Helt okej låt, men tyvärr ingen favorit. Landet har ju varit diskade ur årets tävling, men fick chans att göra ett nytt bidrag. Så det gör ju att jag inte gillar dom heller. Låten är faktiskt inte bra.

12. Cypern
Ivi Adamou - La La Love
En till låt som kommer hamna i högtalarna på krogen efter tävlingen. Låten är bra & har fart i sig. Kvinnan som sjunger har en mycket bra röst & glider igenom låten perfekt. Kommer antagligen till finalen!

13. Danmark
Soluna Samay - Should've Known Better
En lugn låt med en soft gitarr. Tycker låten är bra & hennes röst är helt okej. Men det är ingen direkt låt som ska vara med i denna tävlingen. Vi får hoppas att hon gör en bra show istället som kan ge henne en finalplats.

14. Ryssland

Buranovskije Babusjki - Party For Everybody
Haha, gamla tanter som dunkar loss på scenen. En riktigt grym låt & den sätter sig på hjärnan. Jag diggar den riktigt mycket & hoppas övriga Europa gör likadant.

15. Ungern
Compact Disco - Sound of Our Hearts
En bra låt & en bra röst. Vet inte vad det är för genre, men låten satte sig rakt i mitt hjärta. Tror inte det blir någon finalplats, men man kan ju alltid hoppas. Kör järnet!

16. Österrike

Trackshittaz - Woki Mit Deim Popo
För er som inte förstår vad låttiteln betyder så kan jag säga att den betyder "skaka på rumpan". Det är en låt som kommer spelas på krogarna efter tävlingen. En bra låt som många ungdomar kommer rösta på. Kommer nog inte till final tyvärr. Något som är dåligt är att dom sjunger refrängen nästan hela tiden, vilket blir lite tjatigt.

17. Moldavien

Pasha Parfeny - Lăutar
Detta landet har alltid varit mitt favoritland i tävlingen. I år har landet skickat en bra låt, men inte tillräckligt bra. Fast visst är den soft att lyssna på.

18. Irland
Jedward - Waterline
Tvillingarna som vet hur man showar på scenen är tillbaka. Jag älskar dom! Den här låten kommer att gå långt i tävlingen. En fartig låt som kroppen vill dansa till. Låten sätter sig också på hjärnan. Jag hoppas dom gör en ännu bättre show än förra året!





  • Kommentera här
    Design og koding: Ina Anjuta

    Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg